Сандерленд, Велика Британія – На честь 35-річчя з моменту початку виробництва на заводі в Сандерленді компанія Nissan оголосила про випуск особливої модифікації Nissan Bluebird – першого автомобіля, який зійшов з конвеєра заводу в 1986 році.
Автомобіль під назвою Newbird, розроблений за спеціальним проектом, оснастили повністю електричним приводом Nissan LEAF – інноваційного електромобіля для масового ринку, що поклав початок глобальній тенденції до електрифікації транспорту.
Модель Newbird знаменує 35-річчя виробничих традицій у Сандерленді та символізує активізацію зусиль Nissan щодо досягнення електрифікованого майбутнього в рамках Ambition 2030 – довгострокового плану компанії, спрямованого на покращення умов для мобільності і не тільки.
Для інтеграції електричного приводу LEAF модель Nissan Bluebird зазнала значних модифікацій. Замість оригінального бензинового двигуна і коробки передач автомобіль отримав мотор LEAF, інвертор і акумуляторну ємність 40 кВт, при цьому модулі батареї встановили в моторному відсіку і багажнику для оптимального розподілу ваги.
Підсилювач керма, гальмівну систему та опалювальну систему модернізували та модифікували, щоб забезпечити їхню роботу з живленням від акумуляторної батареї. Крім того, автомобіль отримав спеціально розроблену підвіску, розраховану на додаткову вагу модулів АКБ.
Зовнішньою ознакою модернізованої електрифікованої версії служить розташована на капоті оригінальна емблема Nissan зі світлодіодним підсвічуванням, що світиться, коли автомобіль стоїть.
Для підзарядки автомобіля використовується зарядний роз’єм, розташований за оригінальним лючком заливної горловини паливного бака. Автомобіль можна заряджати з потужністю до 6,6 кВт, а рівень заряду акумулятора відображає індикатор рівня палива: для цього оригінальну панель приладів підключили до системи електричного приводу.
Хоча автомобіль ще не пройшов сертифікацію, розрахунковий запас ходу на одному заряді становить близько 210 км (це значення залежить від зовнішніх чинників і стилю водіння), а прискорення від 0 до 100 км/год триває менше 15 секунд.
Для екстер’єру автомобіля, розташована в Лондоні, компанія Nissan Design Europe розробила новий графічний стиль, натхненний традиціями споживчого дизайну зразка 1980-х років у поєднанні з естетикою 21-го століття.
Завод Nissan у Сандерленді: минуле, сьогодення і майбутнє
Завод у Сандерленді офіційно відкрився у вересні 1986 р. і відтоді працює без перерв. Загальний обсяг виробництва за період з 1986 року по теперішній час перевищує 10,5 мільйона автомобілів.
Кількість персоналу, зайнятого на заводі в Сандерленді, зросла з 430 осіб у 1986 році до 6000 зараз. У виготовленні Nissan LEAF беруть участь 19 співробітників, які влаштувалися на завод ще в 1986 році.
Автомобіль під назвою Bluebird Job 1, який першим зійшов з конвеєра в 1986 році, є ключовим експонатом місцевого музею, присвяченого важливості першого транспортного засобу.
Загалом у період з 1986 по 1990 роки було випущено 187178 одиниць Bluebird. Після налагодження виробництва виготовлення одного Bluebird тривало понад 22 години. Нині, через 35 років, значні вдосконалення технології виробництва дозволили скоротити тривалість виготовлення Nissan LEAF до 10 годин, а загальна кількість випущених автомобілів перевищує 200 000 одиниць.
У рамках Ambition 2030 Nissan прагне перетворитися на справді стійку компанію, щоб сприяти створенню чистішого, безпечнішого та більш інклюзивного світу. Ця стратегія відповідає цілям Nissan щодо досягнення вуглецевої нейтральності в рамках життєвого циклу продукції компанії до 2050 фінансового року.
Під час нещодавніх анонсів компанія Nissan представила CHILL-OUT – концепцію «найближчого майбутнього», що дає змогу отримати попереднє уявлення про проєкт електричного кросовера нового покоління, який планують виготовляти в Сандерленді.
На початку 2030-х років майже всі нові автомобілі Nissan на ключових ринках будуть електрифіковані, крім того, планується впровадження інновацій у сфері електрифікації та виробничих технологій.
Як гордий виробник екологічно чистої енергії компанія Nissan почала впроваджувати джерела відновлюваної енергії в Сандерленді ще 2005 року – саме тоді компанія встановила на території підприємства перші вітрові турбіни. Сукупна потужність цих 10 турбін становить 6,6 МВт. Крім того, використовується сонячна електростанція потужністю 4,75 МВт, встановлена 2016 року.
Плани значного розширення можливостей з генерування енергії з відновлювальних джерел у Сандерленді були підтверджені в грудні – компанія отримала дозвіл на встановлення додаткової сонячної електростанції потужністю 20 МВт. Реалізація проєкту розпочнеться негайно, монтаж нової сонячної електростанції поряд з наявними вітровими турбінами і сонячною електростанцією планується завершити до травня 2022 року.
Нова установка потужністю 20 МВт дасть змогу вдвічі збільшити обсяги відновлюваної енергії, що генерується на заводі Nissan у Сандерленді, і довести її частку до 20% від сукупних потреб заводу. Цієї кількості буде достатньо для виготовлення всіх електричних Nissan LEAF для європейського ринку.
Це перша з десяти потенційних додаткових сонячних електростанцій, будівництво яких планується в рамках програми Nissan EV36Zero, про яку компанія оголосила в липні.